Kalendarz firmowy - obowiązkowa pozycja na liście zakupów działu marketingu

Kalendarz firmowy - obowiązkowa pozycja na liście zakupów działu marketingu

Artykuły papiernicze to wciąż jedne z najczęściej wykorzystywanych gadżetów reklamowych. Nic w tym dziwnego - są to przedmioty codziennego użytku, które przydają się niemal każdemu. Wysoka częstotliwość ich używania, tworzy doskonałą okazję do licznych kontaktów klienta z Twoim logo i budowania w nim silnej świadomości marki. Ponadto klient obdarowany np. kalendarzem firmowym poczuje, że jest dla Ciebie ważny, a nie stanowi jedynie kolejną okazję do zysku.

Dlaczego kalendarze dla firm to dobry sposób na budowanie świadomości marki?

Choć na rynku co chwilę pojawiają się nowe programy i aplikacje na telefon ułatwiające organizację czasu, to rozwiązania tradycyjne, takie jak kalendarze książkowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Są przede wszystkim niezawodne: nie rozładują się w niedogodnym momencie, nie zawieszą i co najważniejsze - nie potrzebują zasięgu sieci. Kalendarz firmowy z Twoim logo może więc łatwo stać się przedmiotem, którego klient używa na co dzień i z którym związany jest przez cały rok, a jego pragmatyczny charakter dodatkowo stworzy pozytywne skojarzenie z Twoją firmą. Ponadto gadżet ten będzie używany w różnych okolicznościach, w tym np. na spotkaniach biznesowych, co dodatkowo wpłynie na rozpowszechnianie wizerunku firmy. Pamiętaj, że sukces marki mierzy się właśnie jej rozpoznawalnością.

Komu wręczyć kalendarz firmowy?

Przy wyborze gadżetów firmowych, należy przede wszystkim pamiętać, że choć niektóre są powszechnie stosowane, to nie wszystkie są zupełnie uniwersalne. Upominek, którym zamierzasz obdarować klientów, kontrahentów lub pracowników powinien przede wszystkim odpowiadać na potrzeby odbiorców. Kalendarze firmowe mogą nie przekonać dzieci albo fanów gier komputerowych. Jeśli jednak Twoi klienci to ludzie wielozadaniowi, zapracowani albo często podróżujący - czas rozważyć podarowanie im klucza do dobrej organizacji. Elegancki kalendarz będzie także doskonałym sposobem na podziękowanie współpracownikom za ich pracę. Tzw. marketing wewnętrzny, zwiększy ich zaangażowanie i poprawi stosunki w firmie. A co wynika z samego charakteru produktu - pomoże w efektywnym planowaniu czasu pracy.

Jak powinien wyglądać kalendarz firmowy?

Warto pamiętać, że budowanie rozpoznawalności marki nie będzie możliwe bez spójnej komunikacji wizerunkowej: kolorystyka i styl wykonanych materiałów reklamowych musi współgrać z obecnym wizerunkiem firmy. Ponadto gadżety promocyjne powinny być też funkcjonalne, estetyczne i dobrej jakości. Są one przecież Twoją wizytówką. Za mały bądź za duży format będzie trudny w użytkowaniu i nie spełni swojej promocyjnej roli. W budowaniu pozytywnych skojarzeń nie pomogą także przedmioty nietrwałe i niedbale wykonane. W przypadku ważnych kontrahentów i wyjątkowych pracowników można rozważyć dodatkowo elegancki kalendarz z tłoczonym nazwiskiem. Taki spersonalizowany prezent na pewno będzie dobrym elementem budowania silnej relacji.

Gadżety reklamowe to wciąż, poza działalnością w internecie, najtańszy i najskuteczniejszy element efektywnego marketingu. Podarowanie prezentu zawsze budzi pozytywne emocje. Indywidualne traktowanie sprawia, że klient czuje się ważny, czego nie można osiągnąć masową reklamą.

All comments

back to top